M’he estat mirant com tenim això de la lectura dels poemes i m’he adonat que hi ha molts poemes i pocs dies per acabar-los.
Per tant, he estat pensant com ho podríem fer a fi que tots tinguéssiu una nota de recitació i una altra com a oïdors i he decidit que la nota del comentari la deixarem per a la tercera i última avaluació.
Què farem doncs, quan llegim el nostre poema:
- Primer direm qui en va ser l’autor, el situarem cronològicament i n'afegirem el títol. Si el poema té com a títol una xifra, afegirem a aquesta el primer vers. La resta escriurà aquestes dades en el format que li sigui més fàcil en el moment que ho farà.
- Llegirem en veu alta el poema, intentant fer-ne una lectura recitada que respecti la puntuació i que tingui l’entonació que els diversos signes ens demanen.
- En destacarem un aspecte, un de sol, el que ens hagi cridat més l’atenció, el que ens hagi estat més fàcil o més difícil de trobar... Exemples d’aspectes poden ser:
- Una figura retòrica concreta.
- La mètrica del poema.
- Un vers que hàgim trobat especialment interessant i el motiu.
- Una paraula que no havíem sentit mai i de la qual hem buscat el significat...
- Mentrestant, els nostres companys, tots aquells que aquell dia no llegeixin, a sota de les dades objectives del poema apuntaran una paraula, un sintagma, una frase, màxim un parell de frases que descriguin allò que han sentit mentre escoltaven.
- Quan hàgim acabat les lectures, tots haureu d’enviar-me la llista que heu anat escrivint mentre les fèiem que passarà a comptar com una expressió escrita més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada