Aviat fem el segon control de l'avaluació, ara toca, doncs, mirar què hem fet i què hi entra.
- Fixarem primer què hem estat fent aquests dies:
- De literatura hem repassat la narrativa dels segles XVI, XVII, XVIII i XIX, que sembla molt, però que no és tant.
- De llengua hem treballat els verbs pronominals i hem après a diferenciar els verbs que duen predicat nominal dels que duen predicat verbal i, d'aquests últims, els que es comporten com a transitius i els que ho fan com a intransitius.
- Per tant, i concretant, què pot sortir al control?
- De literatura (pàg. 224-227) heu de saber:
- Quins moviments literaris hi va haver el segle XVI, el XVII i el XVIII a Europa.
- Quina producció de literatura catalana culta es pot destacar d'aquest període.
- Per quin motiu és tan escassa la producció de literatura culta durant aquests segles.
- Què és la literatura popular, quins gèneres tenen més producció i quines característiques tenen.
- Quins tipus de novel·la sorgeixen a Europa durant el segle XIX i principis del XX, les seves característiques i el nom d'algun dels autors de l'època.
- Quin moviment sorgeix durant aquesta època a Catalunya i quina importància té.
- què és un quadre de costums i quin és el principal autor d'aquest tipus d'obres.
- Qui era Narcís Oller, quin tipus de novel·les feia i quin és el motiu que el fa un dels novel·listes catalans amb més anomenada de l'època.
- De llengua (Del bloc: Oració 2, els verbs pronominals 1; Oració 3, els verbs pronominals 2; del llibre: pàg 126-128) heu de saber:
- La definició de verb pronominal.
- Diferenciar els verbs pronominnals dels que no ho són i saber-ho justificar.
- La diferència entre un verb personal i un verb impersonal.
- La definició de verb copulatiu i de predicat nominal.
- La definició de verb predicatiu i de predicat verbal.
- Saber diferenciar uns verbs dels altres.
- La definició de verb transitiu.
- La definició de verb intransitiu.
- Saber diferenciar uns verbs dels altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada